sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Moi! Mun viikonloppuni on kulunut taas kerran opiskelun merkeissä: ensi viikko on täynnä kokeita ja tällä hetkellä persoonallisuuspsykologia on aika kova sana. Oon positiivisesti yllättynyt mun lukutahdistani. Harvinaisen hitaana lukijana oon tällä kertaa lukenut psykan kirjan jo yli puolenvälin ja koe on vasta keskiviikkona! Muut aineet sitten... niistä ei sitten tarvitsekaan puhua yhtään mitään!
Ehkä se pukeutuminen ei kotona oo niin vakavaa..?
Psykologian ohella oon luonnollisesti koettanut valmistautua niihin tuleviin ranskan kirjoituksiin. Perjantaina jäin koulun jälkeen harjoittelemaan vanhoilla yo-kuunteluilla ja tulosten perusteella mua huolestuttaa h-hetki entistäkin enemmän. Pakko jäädä ensi viikollakin kuunteluita tekemään niin paljon kuin vaan mahdollista.

Eilen pidin keskenäni mukavan rennon illan leffan ja mun suosikkiruokani, sushin, parissa. Oon halunnut tosi pitkään nähdä tän Coco avant Chanel -elokuvan ja  satuin löytämään sen ennen joulua jostain ihme tarjouksesta, maksoi muistaakseni alle neljä euroa! Oli mun mielestäni ihan katsomisen arvoinen leffa. Siinä jotenkin onnistuttiin kuvaustavalla luomaan mielikuva Chanelin kiinnostuksesta muotiin ja poikkeuksellisesti tyylisilmästä. Yritin ensin katsella sitä ilman tekstityksiä, mutta eihän siitä mitään tullut. Ei ikinä uskoisi, että mun ranskan opintoni on kestänyt jo seitsemän vuotta. Näillä taidoilla, jep.

Mutta, kello käy yhdeksää, huomenna on koulupäivä edessä ja iskä on lämmittänyt takan - mua alkaa houkuttelemaan pieni, ihana iltahetki takan lämmössä (jonka ihanuutta tosin hieman vähentää tää psykologian kirja), joten lopetan tänään tähän. Viettäkäähän mukava sunnuntai-ilta ja pitäkää mulle peukkuja, jos vaikka menis se huominen ranskan kuuntelu vähän paremmin... Adios!

4 kommenttia:

  1. nyt alko tekeen mieli sushia ihan sikana! :D

    VastaaPoista
  2. En oo ikinä maistanut sushia, jotenkin se vaan vaikuttaa niin ällöttävältä ajatukselta :D Mutta ehkä mun joskus täytyy rohkaistua :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, mulla oli aikanaan vähän samanlaisia ennakkoluuloja kyseistä ruokalajia kohtaan :D mun kaveri yritti saada mua monesti Marusekiin syömään, mutta keksin vaan aina kaikenlaisia tekosyitä!

      Mutta kannattaa kyllä ehdottomasti maistaa!

      Poista