keskiviikko 14. maaliskuuta 2012

Mustia pilviä kirkkaalla taivaalla

Tiedättekö sen tunteen, kun haluaisi vajota maan alle? Se on mulle parin viime viikon jälkeen valitettavan tuttu tunne. Oon aivan uskomattoman huono englannissa ja englannin tunnit on aina olleet mulle pahimman luokan nöyryytystä. Kaikki sujuu ok niin kauan, kun saan rauhassa keskittyä omaan tekemiseeni kirjallisesti: tarvitsen paljon aikaa kielioppitehtäviin ja kappaleiden suomentamiseen, mutta tarvittaessa saan ne kyllä sujumaan. Oman tekstin tuottamisessa olen hyvä, mutta voi taivas miten käykään jos pitää aloittaa keskustelu vieraalla kielellä. Menen paniikkiin, täysin lukkoon, ja jokainen sana sekä kielioppisääntö katoaa päästäni kuin savuna ilmaan.

Inhoan epävarmuutta, joka vaivaa mua kieltenopiskelussa. Oon sinänsä epäonnekas, että koulussani suunnilleen 99,5% oppilaista on superlahjakkuuksia, joille ei tuota ongelmaa ilmaista itseään sanallisesti, kirjallisesti, taiteen avuin... En väitä, että itse olisin täysin lahjaton nolla, mutta lahjakkaassa ympäristössä tuntee itsensä väkisinkin jollain tapaa muita huonommaksi. Etenkin näillä englannintunneilla. Yritän nauraa virheilleni, mutta en voi mitään häpeän tunteelle, joka paistaa kasvoiltani hämmentyneen naurun lomassa.

No joo, se siitä avautumisesta! Viime päivät on olleet muuten ihania, oon niin kaivannut tätä auringonpaistetta, joka enteilee kevään tuloa. Rakastan ilmiötä, jota kutsutaan lumensulamiseksi. Odotan innolla päivää, jolloin saadaan sanoa hyvästit talvivaatteille ja kaivaa garderoobista ne keväisemmät vetimet. Oon kierrellyt viime aikoina ahkerasti kirpputoreja ja pitkästä aikaa oon tehnyt myös joitakin löytöjä. Voisin joku päivä koittaa tehdä niistä tarkempaa postausta mikäli teitä kiinnostaa..?

Nyt ei muuta kun mukavaa illan jatkoa kaikille tasapuolisesti. Oon kauhukseni tajunnut, että ranskan kirjoitukset on jo 1,5 viikon kuluttua ja mulla on vielä melkein kaksi kirjaa opiskelematta. Meikänaisen ilta kuluukin siis vaihteeksi ranskan parissa! Huomenissa olisi tarkoitus mennä koulun jälkeen äidin kanssa kahvittelemaan ja mahdollisesti shoppaamaan.

4 kommenttia:

  1. ihana asu! onko toi huivi henkasta? meinasin tilaa saman jos toi on se :D mut nii älä noita virheitä jaksa liikaa miettiä, myöhemmin niitä ei muista kukaan muu kun sä ite!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! ei oo, toi on joku oikee silkkihuivi jonka sain joskus mummulta :) tykkään siitä kamalasti!

      jep, koitan yrittää olla välittämättä...

      Poista
  2. Olis kiva nähä uusia kirppislöytöjä.
    Mitä sen on väliä jos jossain asiassa on heikompi ku joku muu?Jos se on jollekin ongelma niin ei pidä välittää.Kivaa kevätpäivää ja onnea kirjotuksiin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jees, ajattelinkin kuvata niitä huomenna tai viikonloppuna, miten nyt ehdin. :)

      Kiitos kannustavista sanoista!

      Poista