perjantai 6. huhtikuuta 2012

Pitkäperjantai

Moi! Meidän perheessä on aina kunnioitettu pääsiäisen aikaa. Tänään me muisteltiin pitkäperjantain tapahtumia käymällä Tesoman kirkolla kulkemassa Via Dolorosa - ristin tie. Siellä käytiin läpi pitkäperjantain tapahtumat näytelmänomaisen kierroksen merkeissä. Tapahtuma oli aika vaikuttava ja auttoi muistamaan, minkä vuoksi pääsiäistä oikeastaan vietetäänkään.

Päivään on siis mahtunut normaalimenon lisäksi vähän syvällisempääkin. Mun on myönnettävä, ettei kierros alunperin olisi innostanut, mutta näin jälkeenpäin olen iloinen, että lähdin mukaan. Ei kai kenellekään ole pahitteeksi hiljentyä ja rauhoittua näin pääsiäisenä, oli oman uskon laita sitten miten päin hyvänsä.

Mitä teille tänään kuuluu? Onko teillä mitään pääsiäisperinteitä?

6 kommenttia:

  1. Mulla perjantai on mennyt ihan vain siivoillessa. Kävin myös pitkällä lenkillä, kävelin järvenrannassa ja kuuntelin musiikkia. Rauhoituin pitkästä aikaa oikein kunnolla. Aurinkokin paistoi ihanasti :) Rentouttavaa lomaa sinulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa kivalta! Mulla on siivous vielä tälle päivälle edessä... Sulle kanssa oikein ihanaa lomaa! :)

      Poista
  2. Täälläkin päin on käyty hieman kävelemässä ja vietetty muutenkin rauhallista perjantaita. Hyvää pääsiäistä sulle! :)

    VastaaPoista
  3. ihana paita, mistä se on? mä oon vaan vedelly suklaata niin että napa naukuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos, tykkään siitä itsekin kovasti :) ostin sen jo jonkin aikaa sitten Gina Tricotista

      Poista