perjantai 8. helmikuuta 2013

Tekstitaidon jälkitunnelmissa


Moikka vaan kaikki! Tänään oli äidinkielen tekstitaidon koe - taivaan kiitos se on nyt ohi! Jännitin tavattomasti etukäteen, ja viimeisellä tunnilla käteni tärisivät aika pahasti kaiken kirjoittamisen ja jännittämisen vuoksi. Kokeen tehtävät olivat mielestäni kerrankin oikeasti kivoja: olisin mielelläni kirjoittanut niitä kaikessa rauhassa kotona, kunnolla pohjateksteihin syventyen. Kuudessa tunnissa tuli kuitenkin todella kova kiire (kiire mulla nyt on aina kokeissa) kirjoittaa valmiiksi kolme vastausta. Pidän valtavasti kirjoittamisesta, mutta kun se pitää tehdä kiireessä ja paineen alla... Toivon kovasti, että tehtäväni sujuivat ok.

Olin kokeen jälkeen todella väsynyt ja olisin voinut vaikka käydä nukkumaan koulun sohville. Jaksoin kaikesta huolimatta raahautua bussiin ja kotona minua odottikin kaksi ihanaa yllätystä - isosiskoni oli lähettänyt ystävänpäiväpaketin Oulusta! Sain suloisia sydäntarroja, merkkaustarroja sekä nallenmuotoisen suklaa-tikkarin (joka valitettavasti oli mennyt katki postissa) opiskelumotivaatiota kohottamaan. Mulla on ehkä maailman herttaisin isosisko! Lisäksi äitini oli päättänyt hemmotella minua hakemalla töistä tullessaan lempiruokaani sushia. Sanonpa vaan, että maistui ihan taivaalliselta päivällä kiireessä hotkaistujen eväsleipien jälkeen!

Kiitos molemmille, olette ihania!

6 kommenttia:

  1. Eiiiikäh, ku luin ton tekstitaitojutun niin muistot viime keväältä vaan tulvahti mieleen! Mikä helpotuksen huokaus oikeesti aina ku saa jonku ylppärikokeen alta pois. Onnea matkaan tuleviin kokeisiin :) Terveisin ylioppilas vuosimallia 2012...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tekstitaito on mun mielestä aika kamala, kun joutuu olemaan niin hirvittävän tarkka tehtävänannon rajausten kanssa! Ja totta, se tunne on ihan mieletön kun kävelee kuolemanväsyneenä salista ulos!

      Kiitos paljon! :)

      Poista
  2. Oi miten ihana paketti :) Toivottavasti koe meni hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ilahduin kyllä kovasti kun oli tällainen kotona odottamassa! :)

      Kiitos, kyllä se nyt ainakin läpi meni, mutta olisin pystynyt parempaankin - oon vaan niin auttamattoman hidas! :--D

      Poista
  3. haha ite olin jo puol 12 valmis :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä ihmettä! En tajua miten oot aina niin nopee! Mä tuskailen aina viimeiseen minuuttiin asti ja kiroan ajan puutetta :D

      Poista