torstai 7. kesäkuuta 2012

Vintage-palvoja ilmoittautuu

Tänään oli jotenkin tosi nostalginen aamupäivä: lähdettiin perheen kaikki naiset yhdessä Prismaan ruokaostoksille ja samalla hankkimaan Johannekselle mustaa kravattia huomisiin isomummumme hautajaisiin. En todellakaan jaksa muistaa milloin viimeksi oltaisiin käyty lähes koko perheen voimin kaupassa. Varmaan joskus lapsuudessa.

Käytiin lounastamassa Buffassa (vähänkö fiiniä), jossa syötiin salaattibuffet - mitä näin sivumennensanoen en suosittele.  Kahdeksan euroa kuivasta salaatista on kyllä vähän liikaa, sai sitä sitten syödä niin paljon kuin napa vetää tai ei. No, mikäpä siinä raejuustoa ja tomaattisalsaa syödessä. Kokemushan sekin.

pusero: H&M, hame: H&M, kengät: Pertti Palmroth, laukku: vintage, hiuspanta: GT, korvakorut: GT

Itse tykkään kovastikin tämän päivän asukokonaisuudestani. Näin kesän myötä oon jotenkin "herännyt eloon" ja jaksanut panostaa huomattavasti enemmän ulkoiseen habitukseeni kuin talven pimeydessä ja synkkyydessä. Rakastan kellohelmoja ja mulla on tavoitteena tän kesän aikana ottaa käyttöön mun kaikki hameeni - tajusin tänään, että niitä on kertynyt kaappiini enemmän kuin laki sallii. Toisaalta, ne on kyllä liian ihaniakin poislaitettavaksi. Kyllä minä niitä vielä tulen käyttämään.

Huomioikaa, oon kerrankin ollut ahkera ja lakannut kynteni!

Tuo laukku lukeutuu ehdottomasti lempilaukkujeni joukkoon. Jollakin onnen kantamoisella löysin sen viime vuonna eurolla kirpputorilta. Onnessani ostin sen ja mietin, mitä tämäkin aarre olisi maksanut esimerkiksi Play it again, Sam:issa tai jossakin muussa hienossa vintage-liikkeessä. Oon aivan hullaantunut etenkin 50-luvun vaatteisiin ja laukkuihin, ja mun sydän vuotaa usein verta vintageliikkeissä käydessä. Miksi kaikki ihana maksaa niin paljon? Haaveilen täydellisestä 50-luvun mekosta ensi vuoden ylioppilasjuhliini!

Mukava päivä kaiken kaikkiaan takana, ihanaa kun aurinkokin on hieman pilkistänyt tän ainaisen harmauden läpi. Huomenna onkin sitten synkempi päivä tiedossa niiden hautajaisten takia. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Tai niin hyvin kun hautajaiset nyt sitten voivat sujua.

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!

10 kommenttia:

  1. Oletpas nätti! Kauhean laiha vaan :/

    VastaaPoista
  2. Täällä ilmottautuu toinen 50-lukua ihasteleva. Mulla oli myös alunperin visio jostain tosi perinteisestä fiftarimekosta, mutta jotenkin ajautuikin tosi kauas suunnitelmista hah :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. silloin oli kyllä vaan niin kauniita vaatteita! joo ootas vaan niin mullakin on joku ihan toisenlainen mekko ensi vuonna! mutta sun ylppärimekkosi oli kyllä todella kaunis :)

      Poista
  3. Mun ylppärimekko oli aikas 50-lukuinen, vintagea, vuosikymmenestä en vain tiedä, kun mekko vaikuttaa käsintehdyltä :)

    Voit käydä sitä kurkkimasta mun blogista: http://puukengat-clogs.blogspot.fi/2011/12/finally.html

    VastaaPoista